Packaging Cluster i Catalan Water Partnership acompanyen a empreses industrials cap a la millora del seu Màrqueting Digital

  • Finalitza el projecte d’impuls del Màrqueting Digital d’empreses industrials liderat pel Packaging Cluster, en col·laboració amb Catalan Water Partnership i el expertise de Playbrand
  • Una col·laboració intersectorial que permetrà potenciar la comunicació en línia de referents del món del packaging i de l’aigua.

El projecte Màrqueting Digital, impulsat pel Packaging Cluster, amb la participació del Catalan Water Partnership (CWP), es va iniciar fa 9 mesos amb l’objectiu d’acompanyar a les empreses industrials a potenciar la seva comunicació en línia amb l’aportació de coneixement per part de Playbrand, agència de màrqueting especialitzada en estratègies digitals.

En temps de COVID-19, el principal repte de les empreses era conèixer com arribar al client final a través d’eines digitals i crear un pla de comunicació per a relacionar-se telemàticament amb el públic objectiu. El desenvolupament del projecte col·laboratiu, amb la participació de l’agència de comunicació, va permetre aconseguir els objectius i poder compartir experiències i coneixement entre els experts de màrqueting de les 8 empreses participants del sector del packaging i de l’aigua: AIS Vision Systems, Cart Service, Disibeint, IFLEX, Innovació tecnològica catalana (ITC), Matrix, Pastisart i TAI Smart Factory.

La intervenció de Playbrand ha suposat un valor afegit a la iniciativa conjunta, ja que ja comptava amb experiència prèvia en la realització de projectes col·laboratius d’èxit amb altres clústers com és el Catalan Water Partnership. Aquest coneixement previ va permetre que la prova pilot amb empreses de la indústria de l’envàs i l’embalatge, poguessin tenir un millor servei i acompanyament en el departament de comunicació i màrqueting.

Les línies d’actuació s’han definit en 4 etapes: 1) Anàlisi dels reptes en Màrqueting digital en el sector industrial 2) Diagnòstic inicial i posicionament en relació amb el sector segons la tipologia d’empresa a estudiar 3) Desenvolupament d’un pla d’acció en màrqueting digital de caràcter B2B 4) Anàlisi de sinergies i possibles projectes cooperatius.

Durant més de 4 mesos, s’ha implicat els equips de comunicació amb sessions formatives individuals i col·lectives, amb la creació d’un buyer persona a través d’estratègies de comunicació i s’han extret conclusions de les proves pilot realitzades a les empreses associades als clústers.

Amb l’impuls d’aquest projecte i analitzant les diferents empreses participants, s’ha pogut estimular una necessitat latent de la indústria del packaging: progressar digitalment i potenciar la comunicació d’un sector que encara té molt recorregut per davant. A més, les marques implicades han aconseguit prendre decisions sobre la base de dades reals amb els quals encaminar estratègies digitals en línia per a arribar a nous clients i mercats, i conèixer en profunditat el sector.

Des dels seus inicis, un dels reptes estratègics que promou tant el Clúster del Packaging com el Catalan Water Partnership, és la importància de realitzar projectes col·laboratius d’innovació per a millorar-la competitivitat de les empreses i el mercat que les envolta.

Màrqueting Digital és un projecte finançat per ACCIÓ en el marc dels Ajuts a les Iniciatives de Reforç de la Competitivitat (IRC)

Similar Posts