Catalan Water Partnership | V Immersió Estratègica del CWP
22984
post-template-default,single,single-post,postid-22984,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive
 

V Immersió Estratègica del CWP

V Immersió Estratègica del CWP

El darrer 21 de gener es va celebrar la V Immersió Estratègica del Catal Water Partenrship amb la participació d’un centenar d’empreses del sector de l’aigua. En la qual van poder adquirir coneixements per innovar d’una manera pràctica, descobrir els principals mercats per a internacionalitzar, aprendre a comunicar i cooperar amb perfils empresarials diversos amb un taller pràctic, conèixer les claus del Valor Compartit per a la millora competitiva i fer networking amb els principals directius del sector.

L’acte va començar amb la benvinguda de Joan Romero el qual va encoratjar al CWP a seguir en la mateixa línia: promoure projectes innovadors, seguir internacionalitzant el sector I treballar en nous reptes. El Conseller Delegat d’ACCIÓ va posar en valor els 3 projectes europeus H2020 en curs que té el CWP i que mostren la bona feina feta. Jordi Cros, President del CWP, que va presentar un balanç del clúster de l’any 2019 explicant com s’han aconseguit nous socis fins arribar als 93 actuals, els més de 20 projectes en curs i una participació d’un 60% dels socis en aquestes iniciatives. També va voler destacar el premi al millor projecte aconseguit pel CWP en cooperació amb GAIA i els nous formats i serveis que el clúster ha impulsat.

 

 

 

Xavier Amores, Cluster Manager, del CWP va parlar dels reptes assolits pel clúster, els principals projectes i dels propers actes. Va destacar com les conferències d’avui amb quatre ponents de renom, Alfons Cornella, Ferran Ramon-Cortés, Clara Navarro i Sébastien Mouret, els quals van tractar temàtiques dels principals eixos estratègics del clúster: innovació, valor compartit, internacionalització i cooperació. En Xavier va destacar com els projectes innovadors del CWP estan alineats amb els grans reptes del sector, i com des de l’economia circular a la digitalització el CWP té avui projectes en la majoria de les tecnologies disruptives del sector; també les activitats internacionals a 6 països durant el 2019; els 8 interclusters a Catalunya, clústers d’Espanya i d’EUA o Colòmbia, finalment també va posar en valor el projecte pilot impulsat gràcies al suport d’ACCIO. A partir d’aquí es va donar pas als ponents.

 

 

En primer lloc, Alfons Cornella va presentar: Com innovar sense ser Google. Parlant de la innovació aplicada a l’empresa, de com construir organitzacions i on buscar les oportunitats per innovar. Alfons Cornella va compartir idees per a innovacions en valor i resultats, explicant que s’ha d’anar més enllà de tenir bones idees, les quals són necessàries però no suficients per assolir l’èxit. Reflectint que la sostenibilitat i el recurs aigua és un repte amb alt potencial d’innovació.

Seguidament, Clara Navarro, de la seva experiència en la consultoria a ESADE o a Ship2B, l’acceleradora de start ups, va presentar el valor compartir com a oportunitat per a l’empresa i ODS al sector de l’aigua. En els darrers anys emergeixen nous conceptes i altres evolucionen: de la Responsabilitat Social Corporativa al Valor compartit, la cooperació amb els emprenedors, molt sovint aquestes noves idees semblen pensades des de l’òptica de les grans multinacionals.

 

Després d’un coffee break enriquit de networking entre les empreses del sector de l’aigua, es va continuar amb la ponència de Sébastien Mouret sobre Els mercats del futur del sector de l’aigua. El responsable del mercat europeu del Global Water Intel va presentar una visió completa del mercat global i els principals mercats de l’aigua en els pròxims anys 2020-2024, en països com Índia, Xina, Estats Units, ASEAN, entre d’altres. I també les tendències i oportunitats de països a Malàisia, Indonèsia, Sud-àfrica o Brasil.

Per acabar Ferran Ramon-Cortés expert en comunicació, professor i autor del llibre de management d’èxit “L’illa dels cinc fars” va dur a terme el taller pràctic: “Construint ponts de comunicació entre les persones”. En aquest va parlar dels estils diferents de comunicar i relacionar-se de les persones, el model dels 4 Estils relacionals bàsics i va proporcionar les pistes essencials per comunicar-nos amb cadascun dels Estils.

La comunicació com a pas previ a la cooperació va servir per finalitzar una sessió carregada d’idees per inspirar un 2020 que s’espera ple de noves activitats i projectes per part del CWP. D’aquesta manera el president del clúster, Jordi Cros va donar per acabada la V immersió estratègica del CWP.

 

 

 

 

 

 

 

 

Totes les fotografies

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.