Catalan Water Partnership | TALLER DESIGN THINKING A IESE PER A IMPULSAR LA INNOVACIÓ
20275
post-template-default,single,single-post,postid-20275,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive
 

TALLER DESIGN THINKING A IESE PER A IMPULSAR LA INNOVACIÓ

TALLER DESIGN THINKING A IESE PER A IMPULSAR LA INNOVACIÓ

El Design Thinking és una eina per a promoure la innovació a les empreses, el seu objectiu és entendre les necessitats reals dels consumidors i clients per tal d’enfocar els reptes creatius i trobar solucions innovadores a les seves necessitats i problemàtiques. El taller pretenia donar algunes pautes per a enfocar el Design Thinking a les empreses i plantejar un potencial projecte per introduir el Design Thinking a la companyia de la mà dels clústers i d’un consultor expert en la matèria.

El Clúster del Packaging amb la col·laboració del Cluster d’energia Eficient de Catalunya (CEEC) i del Clúster de l’Aigua (CWP), van organitzar a IESE Busines School un taller basat en la metodologia IN-GO (Identificació de Necessitats i Generació d’Oportunitats)  amb l’objectiu de trobar sis empreses on vulguin aprofitar les oportunitats de negoci i avançar en solucions creatives als reptes inicials.

La sessió es va iniciar amb una petita benvinguda per part d’en Xavier Amores, Cluster manager del CWP.

Seguidament en Joaquim Vila, professor de Direcció Estratègica, Innovació i Design Thinking. Ens va parlar sobre la metodologia del Design thinking i IN-GO, una forma d’innovació que s’utilitza molt en l’àmbit del disseny i desenvolupament de producte, la qual es pot portar a la pràctica en qualsevol altra àrea.

Es va remarcar la importància de saber què vol el mercat, observar els clients i implicar persones en el procés del Design Thinking. D’aquesta manera son més efectives i àmpliament acceptades que les que es desenvolupen d’altres formes. Els exemples que es van donar van ser molt generals i aplicables a qualsevol empresa de qualsevol àmbit.

En la segona part del taller, Xavier Camps, Professor de l’Institut Europeu de Disseny (IED), ens va realitzar un cas pràctic d’una de les parts de la metodologia Design Thinking, on vam comprovar de primera ma com desenvolupar el mètode i en quines dificultats i conclusions podem arribar.

En la part final del taller Joaquim Vila, va explicar quins son els següents passos a seguir, amb les empreses que estiguin interessades en el programa que impulsen, on es seguirà treballant en l’àmbit explicat durant la jornada i es promourà un projecte amb jornades formatives comuns per les empreses interessades i també es realitzaren sessions individuals amb les empreses participants.

Esperem que l’èxit que ha tingut aquesta sessió, es transmeti amb la continuació del projecte amb IESE.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.